fredag 11 december 2009

noll leverans

En stund med Bob Dylans "Things have changed" och några trevande penseldrag på min collagemålning. Så kan en fredag kväll också se ut! Måleriet känns mest desperat. Jag är inte där. http://www.youtube.com/watch?v=B5T1mOXWNiY

Vad är det som vill ut? Varför kommer jag inte igång?
Skrivandet är i full gång. Det är så många ord så det kommer bli ett himla jobb att sortera. Texten kommer med all sannolikhet att handla om min egen skapande process och vad dessa insikter och förändringar för med sig. Just nu är det för mycket som rör sig i mitt huvud och jag har svårt att landa i en ny gestaltning. Precis just nu i denna skrivande stund ser ekvationen ut så här: måleri + hårdrock = frustration ut. Jag vet att gestaltningen blir något när den få komma utifrån hela mig, men det finns för f-n ingen tid till att invänta det nu. Jag ska åka på utlandssemester, sätta slutbetyg i en massa klasser och lämna in en rapport som från början skulle vara en essä.


Jag vill inte låta ett resultat låsa mina tankar inte heller ett på förhand bestämt projekt eller en på förhand bestämd teknik. Det känns helt enkelt inte äkta! Idag har jag prövat webbkameran, men engagemanget var inte där. Jag studerar Geoff Pettys kreativa faser och försöker lägga in min egna i något slags mönster efter dessa. Jag borde vara i destillireringsfasen där jag plockar ut det bästa från tankar som kommit fram. Petty talar om en creative block och listar upp vad som kan orsaka en sådan. Fel fas vid fel tidpunkt är ett svar. Jag smakar på det och inser att det stämmer på mig.

1 kommentar:

019 sa...

Tack för ditt svar! Jag kan bara säga detsamma- jag känner igen mig i din frustration helt och hållet!!! Vi befinner oss i fel fas, så bra sagt! Jag hoppas verkligen att du och jag hittar ut och hittar rätt, så att vi kan fira sedan i januari! Jag tänker på dig och hoppas att vi ses på måndag. kram från en trött Farmacia